För vems skull finns det automatiska telefonväxlar?
Skärpning banker och andra samhällsviktiga organisationer!
Undrar hur många som byter leverantör för att man som kund inte kan nå fram till sin leverantör. För få antagligen eftersom det är så svårt att nå fram. Fällan har slagit igen.
Exempel på några som verkligen inte har kundapassade växlar är Nordea och Telia. Beroende på sin egen vardagssituation kan det vara helt hopplöst att nå fram. Det går inte att kontakta ett lokalt bankkontor på Nordea längre.
Efter många om och men lyckades jag komma fram till en människa, ca 20 minuter, men jag kunde inte bli kopplad vidare utan fick tjata mig till att bli uppringd av mitt lokala kontor. Tyvärr ringde de bara en gång efter två timmar och då råkade jag vara på ett möte på min arbetsplats. Dolt nummer så det fick vara med det. Jag försöker lösa min mammas bankaffärer ändå men lätt är det inte.
Om jag vore kirurg t.ex. skulle jag antagligen behöva ställa in operationerna den dag jag behöver kontakta banken.
Och stackars alla åldringar som kanske ser och hör dåligt. Men dessa människor är det ju ingen som räknar med längre.
Och att försöka klaga är inte lönt. Då blir det om möjligt ännu svårare att nå fram.Misstanken sticker fram att det är uttröttningsprincipen som gäller.
Undrar hur många som byter leverantör för att man som kund inte kan nå fram till sin leverantör. För få antagligen eftersom det är så svårt att nå fram. Fällan har slagit igen.
Exempel på några som verkligen inte har kundapassade växlar är Nordea och Telia. Beroende på sin egen vardagssituation kan det vara helt hopplöst att nå fram. Det går inte att kontakta ett lokalt bankkontor på Nordea längre.
Efter många om och men lyckades jag komma fram till en människa, ca 20 minuter, men jag kunde inte bli kopplad vidare utan fick tjata mig till att bli uppringd av mitt lokala kontor. Tyvärr ringde de bara en gång efter två timmar och då råkade jag vara på ett möte på min arbetsplats. Dolt nummer så det fick vara med det. Jag försöker lösa min mammas bankaffärer ändå men lätt är det inte.
Om jag vore kirurg t.ex. skulle jag antagligen behöva ställa in operationerna den dag jag behöver kontakta banken.
Och stackars alla åldringar som kanske ser och hör dåligt. Men dessa människor är det ju ingen som räknar med längre.
Och att försöka klaga är inte lönt. Då blir det om möjligt ännu svårare att nå fram.Misstanken sticker fram att det är uttröttningsprincipen som gäller.
Kommentarer
Trackback